Guliganerna – 25 år av kärlek till IFE!

Hej gulsvarta vänner!

I helgen så avrundades Guliganernas 25 årsjubileum som pågått under hela året med pompa och ståt! Det var god mat och dryck, gulsvart gemenskap och ett och annat uppträdande (En del mer oväntade än andra så att säga haha) Jag kände en enorm stolthet över att få vistas i samma lokal som alla dessa eldsjälar som offrat så oerhört mycket för att bygga upp Guliganerna till vad det är idag. Det engagemang och driv som finns bland många av våra medlemmar är helt fantastiskt och det är något vi alla borde fortsätta uppmuntra till. Det var väldigt trevligt att höra allt i från gamla anekdoter och minnen till det lite mer nutida som exempelvis GSS tolkning av Sareks genom eld och vatten eller vår kära SLO som drog till med en rapattack aningen otippat om du frågar mig.

Detta var verkligen en kväll då allt det arbete som Guliganerna gjort och fortfarande gör fick lov att stå i fokus istället för massa tråkigheter. När Emelie Haglund, som förövrigt ska ha en extra stor eloge för allt arbete kring festen stod på scen och presenterade resultatet av Guliganernas insamlade pengar till välgörenhet genom åren blev man nästan tårögd. 545,460 riksdaler är en oerhört imponerande summa som aldrig hade varit verklighet utan allt ideellt arbete från medlemmar i föreningen. Den medmänskliga faktorn bakom de där talen är så oerhört vacker och det är verkligen något vi alla Guliganer ska vara stolta över.

På senare år då mitt engagemang kring Elfsborg och allting runtomkring vuxit sig starkare så har jag också sett mer med mina egna ögon än jag gjort tidigare. Jag har sett Guliganer sörja tillsammans över Klas bortgång, men jag har också sett Guliganer stärkta av det han gav oss och mer motiverade än någonsin till att försöka göra världen lite bättre, om än bara för någon enstaka individ. Jag har sett Guliganer stå bredvid och förenas med människor som kommer i från krig och utanförskap, för på Elfsborgsläktaren är vi alla lika olika men ändå lika mycket värda. Jag har sett unga tjejer och killar klappa varann på axeln eller krama om varandra efter fantastiska tifo-genomförande. Jag har sett Guliganer finna kärleken hos varandra, något jag själv också är lyckligt lottad över att ha gjort.
Kort och gott så är vår supporterförening en samling av fantastiska människor! Man behöver egentligen inte göra det krångligare än så.

Jag hoppas att alla närvarande i lördags hade en lika trevlig afton som jag själv. Jag är helt övertygad om att 2017 kommer bli ett grymt jäkla år ur supporterperspektiv och om du fortfarande av någon anledning inte ordnat din seriebiljett till Elfsborgsläktaren rekommenderar jag att du besöker www.seriebiljett.se och gör det direkt!

Keep the faith vänner!

img_20161001_104708

Kommentera

