Bring on 2017!

Hej gulsvarta vänner!

Idag när jag vaknade och möttes av en strålande sol på en klarblå himmel och en temperatur som sjunkit till ett antal minus så fylldes hela min exalterade kropp av en längtan till fotbollen och de där första kyliga matcherna på Borås Arena. Jag antar att ja inte är ensam om att känna den känslan och med cirka en månad kvar till cuppremiären så är det också högst befogat att börja fyllas med dessa känslor. Jag satt och svepte igenom gamla bilder från mina Europa-resor och kände också en enorm längtan att få uppleva det snart igen, och det faktum att Cupen är vår enda väg ut dit gör mig lite extra taggad.

Fotboll, Kval Champions League, Elfsborg - Celtic

Vi ska göra ett bra avstamp direkt detta år både spelmässigt och supportermässigt, så därför hoppas jag på full uppslutning på Elfsborgsläktaren den 19:e februari då vi tar emot Värnamo. Issam Jebali ska snurra upp sina gamla lagkamrater på läktaren och vi ska ta första steget mot den där Europa-drömmen. I övrigt så vill jag att 2017 ska vara ett år präglat utav kämpaglöd på planen och positiva upplevelser kring IF Elfsborg i allmänhet. Detta ska bli vårat år och vårat år endast, motståndarsupportrar och poliser har inget med vårat år att göra så låt fokus ligga på stödet till föreningen vi alla älskar!

Då rekordet på Elfsborgsläktaren redan är slaget så får väl nästa utmaning detta år bli att försöka nå nya höjder i medlemsantalet för Guliganerna, något jag personligen anser vara mycket viktigt för att kunna fortsätta bygga vidare på den framgång vi ska börja skapa rent läktarmässigt i år, det är oerhört viktigt att människor inte bara står på Elfsborgsläktaren för att de råkade vara lite billigare detta år, utan för att man också är beredd att engagera sig på ett djupare plan och vara en del av den gulsvarta supporterkulturen på riktigt. Många är redan där idag, men det finns också nya människor vi måste jobba hårt för att knyta oss an under detta året. När det gäller en sådan fråga är det viktigare än någonsin att läktarens olika grupperingar samverkar och utåt sett visar upp en öppen och välkomnande bild av vår läktarkultur som förenklar detta arbete oerhört.
För desto fler människor som känner sig inkluderade på riktigt, desto fler kommer börja dyka upp kring uppladdningar för att umgås, vilket kommer leda till att människor kanske åker med på sin första bortamatch e.t.c. Den resan har jag själv liksom de flesta av oss andra gjort en gång i tiden och inget är annorlunda detta år.

tifomotbajen

Visuellt så är jag helt övertygad om att GTS kommer hålla fanan högt och jag uppmanar redan nu alla som vill stödja detta arbete att Swisha över en slant även om det är länge kvar till säsong så behövs alltid varenda krona. (123-029 48 27) är numret att lägga bland favoriterna i mobilen! Det är riktiga hjältar som förvaltar dessa pengar på allra bästa sätt och ser till att inramningen blir det vi alla önskar kring merparten av framförallt våra större matcher hemma på arenan men även på bortaplan.

2017 är ett spännande år på många sätt och nu gör vi detta tillsammans!
Glöm heller inte bort Guliganernas årsmöte den 31 januari i pressrummet på Borås Arena, då undertecknad har äran att vara en del av valberedningens förslag till styrelse så är det givetvis en lite extra nervös väntan. Oavsett utfall så ska detta bli ett grymt år!

BRING ON 2017!

Kommentera

